Social Icons

HIGHLIGHT!!! Sijil2 pengesahan halal diiktiraf oleh Jakim & USA & pengeluar gelatin yg di sahkan halal INFANCA

Rezeki Ramadhan : Susut 10 kg

salam semua dan selamat datang ke maipilihdotcom ~ rakan nutrisi anda.

Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk meniti hari2 terakhir ramadhan. semoga dipanjangkan usia utk bertemu ramadhan akan datang. insya-Allah.


Ditambah 5kg lagi utk bacaan tepat. 


saya nak share citer Ramadhan tahun ini. Alhamdulillah dengan pengambilan ESP yang konsisten pada waktu sahur, berat saya berkurang dari 57kg ke 47kg. saya tak berniat nak kurangkan berat badan pun tapi inilah bonus yang saya dapat. sebelum ni ramai yang tertanya2 boleh ke nak kurangkan berat badan dengan ESP sahaja. ambil ESP atau cinch shake terbukti kedua2nya boleh mengurangkan berat badan. yang penting keazaman untuk kawal pengambilan makanan. kalau ambil supplement tapi masih tak ubah tabiat pemakanan memang tak menjadi jugalah.

dah nak raya ni haa... boleh jadi nafsu makan tak terkawal atau sukar dikawal. beraya mana2 pun mesti dijamu makan betul tak? elok kita bawa bekal Phytocol-ST utk mengawal pengambilan makanan berlemak dan berminyak. musim puasa boleh susut, musim raya jangan naik mendadak pulak... control yaa... contol...

dapatkan ESP dan Phytocol-ST sekarang....





Fauziah Hamzah (Cik Pau)
Shaklee ID : 846053 | Mobile : 012.764.0760 | Email : bibimie@gmail.com

Shaklee sumbang dana ke Israel. Owwhh...???

selamat datang ke maipilihdotcom ~ rakan nutrisi anda.

apa khabar hari ini? pejam celik tak lama lagi Ramadhan bakal berakhir. baru2 ini kita dikejutkan dengan khabar sedih MH17 di tembak jatuh di timur Ukraine. kesedihan tentang kehilangan misteri MH370 masih tak terjawab, kini berita MH17 pula terhempas. Allahu Akbar... sesungguhnya seluruh rakyat malaysia sedang diuji. Semoga seluruh ahli keluarga yang terlibat meredhai segala yang telah berlaku. saya doakan agar urusan penyiasatan dipermudahkan dan keadilan di tegakkan. insya-Allah.

Pada pertengahan Ramadhan tempohari, Palestin telah dibedil puak tentera Zionist. Seperti biasa, serangan tiap2 tahun keatas Gaza pada bulan Ramadhan dengan beranggapan tentera Islam berada dalam keadaan lemah dan mudah mengaku kalah kerana berpuasa. Namun tanggapan itu silap kerana semangat perjuangan tentera Islam di Palestin tetap teguh dan utuh malah lebih bersemangat lagi utk gugur dalam keadaan syahid di bulan yang penuh barokah ini... Subhanallah.

bermulanya serangan terhadap Palestin maka bermulanya isu2 memboikot. Shaklee juga tak kurang terkena tempiasnya. Dituduh menjadi penyumbang dana kepada pihak ketenteraan Israel berdasarkan paparan logo Shaklee pada salah satu pertubuhan di US iaitu Keneseth Israel.

Ini bukan kali pertama isu Shaklee dengan Israel. Berulang setahun sekali jadi saya dah jadi lali. Puas juga menerangkan yang dana tersebut adalah dari individu atau pertubuhan yang berdaftar sbg ahli dlm Shaklee. sama halnya jika Rakan Nutrisi menyumbang dana ke Palestin melalui pembelian Shaklee. Dana tersebut bukan secara rasminya dari Shaklee tetapi dari individu / organisasi tersebut. Akhirnya, persoalan terjawab bila pihak Shaklee sendiri mengeluarkan kenyataan bahawa Shaklee Corp. tidak terlibat langsung untuk pemberian dana ke pertubuhan Keneseth Israel. Alhamdulillah... semoga terlindung dari unsur2 yang syubhah.


so terjawab dah kan...? Legaaa... saya sayang Shaklee!


Fauziah Hamzah (Cik Pau)
Shaklee ID : 846053 | Mobile : 012.764.0760 | Email : bibimie@gmail.com

Kanser si pembunuh senyap

salam semua... selamat datang ke maipilihdotcom ~ rakan nutrisi anda.
apa khabar? dah hampir 10 malam terakhir Ramadhan dah nih. sedih pulak Ramadhan nak berakhir. mari kita doakan semoga panjang umur dan dapat berjumpa lagi di Ramadhan tahun hadapan. Insya-Allah.

kelmarin, saya berkesempatan menziarahi sahabat lama di hospital putrajaya. beliau diuji dengan kanser payudara tahap 4. saya rasa agak terkilan kerana beliau telah pun mengetahui serangan kanser tersebut sejak dua tahun lepas tetapi suaminya hanya mendapat tahu ketika dimasukkan ke hospital tersebut beberapa hari lalu. Allahu Akbar! penyakit yang sebegini kenapalah nak dirahsiakan dari pengetahuan orang yang paling rapat sekali. jika di tahap2 awal, masih boleh diubati dengan izin Allah. yang penting berusaha mengubatinya. keadaannya sekarang sudah kritikal di mana serangan telah merebak ke seluruh bahagian badan. kulit dan matanya sudah kekuningan. payudara sebelah kanan telah membengkak agak besar. sesekali beliau menahan kesakitan. Allahu Akbar... tak sampai hati melihat keadaannya. moga diringankan bebanan kesakitan tersebut. memandangkan pihak hospital tidak dapat melakukan rawatan susulan kerana serangan sel kanser tersebut telah hampir meliputi seluruh badan maka beliau diarahkan pulang. semalam sepatutnya kawan saya selesai urusan keluar dari hospital namun berita pada petangnya ialah beliau telah menghembuskan nafas yang terakhir di hospital. agak ralat kerana ketika menziarahinya tempohari beliau kepingin melihat wajah anak2nya namun tak kesampaian kerana polisi hospital tidak membenarkan kanak2 masuk ke wad. semoga rohnya tenang dan tergolong dalam golongan orang2 soleh dan solehah. insya-Allah.


Kanser terjadi apabila berlakunya aktiviti tak normal pada sel yang membahagi. kombinasi dari genetik, sikap, faktor alam sekitar dan gaya hidup mempengaruhi berlakunya aktiviti tidak normal terhadap sel yang menjurus kepada berlakunya kanser. dalam satu kajian ada beberapa faktor utama yang menyumbang kepada kewujudan kanser iaitu:
- proses penuaan
- tembakau
- cahaya matahari
- terdedah kepada radiasi ion
- bahan kimia
- virus dan bakteria
- hormon
- sejarah keluarga
- alkohol
- diet tak seimbang, kurang aktiviti fizikal dan berlebihan berat badan.

Disebabkan kanser terjadi akibat aktiviti tidak normal pada sel, kita perlukan antioksidan untuk mengawal aktiviti sel agar tidak mengalami gangguan. Supplement yang bertindak sebagai antioksidan seperti Vit C, Vit E, Carotomax serta Vivix. disebabkan sukar utk menjalani gaya hidup yang sihat dan tak mampu mengatasi masalah2 persekitaran yang menyumbang kepada gangguan aktiviti sel maka adalah penting bg kita mengambil langkah berjaga2 agar kesihatan diri tetap terjamin... insya-Allah.

pilihan untuk kekal sihat berada di tangan anda. dapatkan set antioksidan untuk anda sekeluarga, hari ini.




Fauziah Hamzah (Cik Pau) | Shaklee ID : 846053 | Mobile : 012.764.0760 | Email : bibimie@gmail.com

Vivix dengan kandungan bahan terpilih


salam sejahtera dan selamat datang ke maipilihdotcom ~ rakan nutrisi anda.

seperti yang dijanjikan saya nak share tentang kandungan utama vivix dan apa istimewanya 4 bahan ini terpilih iaitu polygonum cuspidatum, muscadine grape, european elderberry dan purple carrot.




Polygonum cuspidatum
mengandungi resveratrol yang bertindak melambatkan proses penuaan, merendahkan kadar kolesterol, tekanan darah dan mengurangkan berat badan. 


Muscadine grape
mengandungi polifenol dan asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi. mempunyai ciri-ciri yang boleh menghentikan aktiviti bahan kimia penyebab kanser, antivirus dan anti-bakteria.


European Elderberry
mengandungi flavanoids, vtamin A, B dan C serta mempunyai ciri-ciri antioksidan yang kuat. bertindak menguatkan sistem imun dan melawan jangkitan selesema, asma, batuk, sesak dada dan diabetis. berupaya merendahkan tahap kolesterol dan mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok. mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan serta fungsi penghadaman. 


Purple carrot
mengandungi vitamin A yang baik untuk mata. anthocyanins pada purple carrot merupakan antioksidan, anti-radang, anti mikrobial dan anti-carsinogen. berkebolehan mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. mengandungi asid klorogenik yang boleh mengurangkan diabetis. 





Fauziah Hamzah (Cik Pau)
Shaklee ID : 846053 | Mobile : 012.764.0760 | Email : bibimie@gmail.com

Lagi testimoni Vivix

Salam sejahtera dan selamat datang ke maipilihdotcom ~ rakan nutrisi anda.

hari ini saya nak share tentang kandungan vivix yang best itu.

Apa itu vivix?
Ia adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan muscadine grape, polyganum cuspidatum, european elderberry dan purple carrot. 

Apa yg terkandung dlm Vivix ni sehinggakan ia dikatakan sangat bestt.?
Vivix ia mengandungi resveratrol. Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan.



Saintis mendapati Orang Perancis makan makanan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui: Rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terdapat dalam wain merah.

Apakah itu Resveratrol?
• Antioksidan yang kuat,
• Anti-inflamasi
• Anti-kanser

Tapi takkanlah kita as muslim nak gi minum wine merah plak kan. ALTERNATIF terbaik adalah dptkan vixix. Satu hidangan Vivix™ mengandungi sama banyak resveratrol yang terdapat dalam 100 gelas wain merah. Vivix mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim),
___________________________________________

Tahukah anda... jika nak dibandingkan dgn minuman jus lain seperti MonaVie, Tahitian Noni dan Xango Juice..hanya dengan 1 sudu teh(1 serving/day) Vivix mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh (3000-5000 ORAC). Ini baru dinamakan kualiti setanding dgn duit yg dibelanjakan. (*Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods)

ada beberapa testimoni tentang penggunaan vivix.

Testimoni 1~puan fiza
Hujung minggu yang lalu, kami sekeluarga pulang ke rumah mertua. Setibanya kami, hari sudah menginjak ke waktu sahur. Semasa di meja makan sambil menikmati juadah sahur, emak dengan nada gembira memberitahu bibirnya kemerah-merahan. Macam pakai lipstik. hehehe. Katanya sakit sendinya sudah semakin berkurangan. Rasa kebas tangan pun sudah berkurangan. Alhamdulillah…Sebenarnya sudah 2 minggu kot saya bagi mak mertua saya mencuba VIVIX. Memang betullah sepertimana testimoni yang saya baca dan fakta2 berkenaan VIVIX. Saya memang tunggu feedback begini dari mertua. Sebabnya, emak mertua selalu bercerita mengenai keadaan kesihatannya yang selalu rasa kebas tangan, sakit pinggang, sakit sendi, demam lambat baik, emak juga ada lelah. Nafasnya berbunyi agak kuat. Tapi sepanjang 2 hari lepas, memang ada perubahan, nafasnya tidak berbunyi seperti lelah. Alhamdulillah. Saya tahu Shaklee memang bagus. Harganya mahal, tapi setanding kualiti. Sekiranya berkemampuan memang saya pun nak beli VIVIX gak. Senang, hanya sesudu teh, sudah cukup. Ianya untuk kesihatan keseluruhan malahan juga anti penuaan.

Oh ya, sewaktu pulang ke rumah emak di Kedah, emak juga komen kulitnya rasa licin, berseri sikit. Tak tahula penangan VIVIX ke B Complex ke Vitamin C. Saya tak kisah sangat kalau mereka nampak muda, yang penting saya harap mereka lebih sihat, jarang sakit, mudah nak beribadat dan lebih seronok melayan kerenah kami anak-beranak. Tak puas lagi merasa kasih sayang emak dan abah. Saya tak senang hati kalau ibu bapa mengadu sakit sana sakit sini. Saya masih perlukan mereka dalam hidup saya. Takkanlah saya nak sihat seorang sahaja. Ibu bapa dibiarkan masuk hospital, makan ubat-ubatan, cucuk sana, cucuk sini, sedangkan saya tahu ada penawar yang baik seperti supplement Shaklee.
Semua orang sayang ibu dan ayah kan. Jangan berkira untuk membeli vitamin untuk mereka. Pendapatan yang kita peroleh setiap bulan bukan hak kita seorang, harus dikongsi dengan yang tersayang. 

Testimoni 2
nama saya Norimah, saya seorang surirumah sepenuh masa dan saya berumur 58 tahun apa yang menjadi masalah kepada saya ialah apabila saya membuat kerja rumah atau pun memasak tangan saya akan merasa kebas dan bila berjalan lebih sedikit maka betis saya pula yang sakit. Untuk ini sudah bermacam produk yang saya cuba contohnya. supplement calsium, glucosamine dan yg lain2 yang ada di farmasi. saya juga telah berjumpa dengan doktor pakar ataupun tidak pakar. Mereka kata biasalah ni untuk orang dah berusia. Setelah lama berusaha maka saya diperkenalkan dengan shaklee pada 2 tahun lepas dan semenjak itu saya mula makan kalsium, gla, vita- c serta omega 3 dari shaklee. Alhamdullilah saya merasa kekurangannya dari setiap hari kepada 3 kali seminggu tetapi saya tetap merasa kebas di tangan itu dan sakit di betis setiap kali bekerja kuat terutamanya bila kenduri kendara.

Pada awal januari 2010 saya diperkenalkan pula dengan produk baru dari shaklee iaitu vivix, dan apa yang menarik perhatian saya ialah produk ini boleh mengembalikan badan saya menjadi muda 25 tahun....bab ni saya rasa mungkin ramai yang tak percaya!. saya pun sama juga...dalam hati berkata betul ke ni?, tetapi saya telah kenal Shaklee 2 tahun lepas dan selalunya apa yang di claim oleh shaklee adalah dijamin berkesan.jadi saya pun membeli produk ini. dan mencubanya. Hari pertama dan kedua saya tidak merasa apa-apa perubahan yang ketara cuma saya rasa saya tidak mudah penat walaupun seharian buat kerja di rumah.

Hari ketiga saya ada majlis yaasinan (majlis baca yasin beramai2 di rumah) dan saya seperti biasa akan memasak utk menjamu mereka yang datang. pada kebiasaannya apabila saya membuat majlis begini tangan saya akan merasa kebas dan betis saya mula sakit...Tetapi amat menakjubkan kerana satu hari tu saya tidak merasa sakit walau sedikitpun. adakah ini disebabkan vivix! setelah selesai majlis dan sampai waktu tidur malam saya masih tidak merasa apa2 malah badan saya tidak rasa penat sedikit pun. saya merasa amat bersyukur kerana dengan adanya vivix saya tidak lagi mengalami sakit2 seperti dahulu. malah badan saya sentiasa rasa segar.



Alhamdulillah semakin ramai dapat dibantu. semoga perkongsian ini dapat dimanfaatkan bersama. nanti saya share apa yang menyebabkan 4 bahan utama ini dipilih untuk menghasilkan vivix. mai singgah lagi yaa... kalau nak order vivix bleh klik -->




Fauziah Hamzah (846053)
012.764.0760 | bibimie@gmail.com

"Portable nebulizer" untuk pesakit asma

salam sejahtera dan selamat datang ke maipilihdotcom ~ rakan nutrisi anda.

apa khabar? semoga kekal cergas di bulan puasa ini... maklumlah Shaklee kan ada... haha..
hari ini saya nak share tentang portable nebulizer. saya bukanlah wakil penjual dan ini bukan iklan berbayar. ahli keluarga saya tiada yang menghidap asma setakat ini cuma anak2 saya dulu waktu masih bayi agak kerap amik neb. faham2 sajalah budak2 bukan suka kena neb. alhamdulillah tak berpanjangan sampai dah umur 2 tahun ni tak ada ambil neb lagi.

asma ni serangannya tak tentu waktu. kata kawan saya, anaknya tak boleh salah makan nanti asma pun menyerang. kadang kita susah juga nak kawal pemakanan anak2 ni sebab tak pantau 24 jam depan mata. kalau di sekolah / taska kita tak tau dia makan apa. jadi untuk yang kerap travel mcm kawan saya ni, portable nebulizer ni sangat penting di saat2 kecemasan. manalah tau susah nak cari klinik ke masa dalam perjalanan jauh. jadi alat ni memang sangat penting.


satu lagi yang saya nak kongsikan ialah tentang pemilihan ubat utk kegunaan neb ini. at least kita kena tau yang mana selamat untuk digunakan. terdapat dua jenis iaitu bronchodilator dan satu lagi mengandungi steroid iaitu pulmicort. kedua2nya mencairkan kahak tapi yang mengandungi steroid akan ada kesan sampingan. ada satu lagi namanya atrovent yang bertindak untuk menghalang alergy seperti alergi kepada habuk, bulu, dll. menurut kawan saya lagi, penggunaannya boleh digabungkan iaitu bronchodilator + atrovent. biasanya kalau saya bawa anak utk neb, doktor akan bg preskripsi ventolin (tiada steroid)

untuk langkah pencegahan pula saya cadangkan pengambilan supplement berikut :

Omega guard : untuk mengawal keradangan
vit C : utk mengelakkan jangkitan dan menjaga kesihatan peparu
garlic : bertindak sebagai antibiotik
nutriferon : merangsang sel agar imun terhadap penyakit






untuk mendapatkan set asma bagi orang dewasa boleh klik di sini




berikut pula adalah set asma bagi kanak2



sehingga bertemu lagi di lain entry...


Fauziah Hamzah (Cik Pau)
Shaklee ID : 846053 | Mobile : 012.764.0760 | Email : bibimie@gmail.com

Hilangkan perut buncit : Detox di bulan Ramadhan

salam sejahtera dan selamat datang ke maipilihdotcom ~ rakan nutrisi anda.

Selepas lebih seminggu menjalani ibadah puasa, dapatkah anda kenalpasti perkara2 positif yang berlaku terhadap diri anda? Tahukah anda puasa dapat membuang toksik yang telah lama mendiami tubuh kita? Selama 11 bulan perut dan sistem pencernaan dihuni dengan pelbagai makanan, hanya 30 hari berturut2 untuk perut berada dalam keadaan rehat seketika.



Untuk melakukan detox yang sempurna, anda juga boleh mengamalkan pengambilan herblax dan garlic.

Herblax : bertindak sebagai julap yang lembut pada pada perut. daun senna mengandungi anthraquinones dan sennosides serta bahan aktif lain yang membantu pembuangan toksin dari badan.

Garlic : bawang putih mengandungi sebatian sulfur yang boleh melawan bakteria berbahaya di dalam usus dan meningkatkan keupayaan badan untuk menghasilkan glutation bg menghapuskan toksin tertentu. sebatian sulfur yang dinamakan alisin  bertindak memberi perlindungan terhadap penyakit jantung, kanser, artritis dan kencing manis.

Tahukah anda perut yang membuncit adalah kerana timbunan sisa2 buangan yang telah lama termendap di celahan usus? di sepanjang Ramadhan elok juga kita lakukan pembersihan dalaman atau detox dimana perut kita tidak terlalu dibebankan dengan tugas2 pencernaan dan hasilnya keadaan usus yang lebih bersih akan berfungsi dengan lebih cekap.

Dapatkan set detox anda hari ini. Jangan lupa tambahkan Performance Drink sebagai melengkapkan keperluan tubuh anda sepanjang Ramadhan. Performance Drink berupaya mengurangkan kehilangan bendalir dalam badan, memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dan meningkatkan stamina.



Akhir kata selamat menjalani ibadah puasa sebulan Ramadhan. Semoga kita dapat mengekalkan berat badan yang sihat. Insya-Allah.


Fauziah Hamzah (Cik Pau)
Shaklee ID : 846053 | Mobile : 012.764.0760 | Email : bibimie@gmail.com

Kurangkan berat badan di bulan Ramadhan.

salam semua dan selamat datang ke maipilihdotcom ~ rakan nutrisi anda.

apa khabar? dah seminggu berpuasa ni rasanya semua dah steady tak ada lemah2 melepek semua. hari ini saya nak share testimoni tentang pengurangan berat badan dengan hanya mengamalkan herblax dan lecithin.


Herb-LaxTM Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas. Herblax bertindak mencuci usus dan menanggalkan sisa2 lama yang terkumpul di usus anda. perut yang membuncit akan menjadi sedikit kempis. bila usus telah dibersihkan dari sisa2 lama, usus akan kembali bekerja dengan lebih efektif dan nutrisi dapat diserap sepenuhnya.

Lecithin bertindak sebagai pengurai lemak menjadi bentuk yang mudah disingkirkan melalui pencernaan. selain dari itu, lecithin juga bertindak meningkatkan daya ingatan seseorang. ia juga memainkan peranan penting terhadap kesihatan jantung. lecithin juga berupaya menyingkirkan kolesterol supaya tidak berkumpul menjadi plak dalam salur darah yang akan mengakibatkan berlakunya strok. 


Pilihan termurah untuk anda yang ingin mengurangkan berat badan di sepanjang Ramadhan. hubungi saya untuk mendapatkan jadual pengambilan yang betul. 









Fauziah Hamzah (Cik Pau)
Shaklee ID : 846053 | Mobile : 012.764.0760 | Email : bibimie@gmail.com

Kekayaan vs kesihatan... ubat vs vitamin

Selamat datang ke maipilihdotcom ~ rakan nutrisi anda.

sedang saya membelek2 entry terdahulu di blog puan cery... terjumpa satu entry yang menarik utk dikongsikan dengan pembaca. jom sama2 baca... semoga menjadi panduan buat kita semua...

Saya bukannya doktor yer ..dan saya bukan jual ubat... Saya di sini hanya berkongsi suplemen semulajadi pilihan saya... Shaklee adalah vitamin natural... jadi sebarang supplemen yang dicadangkan adalah berdasarkan apa yg badan perlukan..Vitamin ni hanya sebagai tambahan memenuhi ruang kosong dlm bdn..Dan vitamin ni juga sebagai salah satu langkah2 berjaga.. mencegah.. prevention is better than cure.. cumanya sebagai manusia biasa.. kita tak nampak betapa bernilainya harga sebuah kesihatan..lebih suka mkn ubat bila sakit..... kan kan kan..

ni saya petik sebahagian kata2 Irfan Khairi (jutawan online tu)..
Kekayaan atau kesihatan yang penting? Pastinya ramai akan kata, kesihatan lagi penting. Tapi sering kali, kita hanya mengambil berat tentang kesihatan kita apabila kita jatuh sakit. Bila tak sakit, mungkin berbagai aktiviti gaya hidup yang kurang sihat kita amalkan- seperti merokok, makan berlebihan, minum minuman yang manis dan sebagainya. Apabila jatuh sakit, baru lah kita akan tersedar dan pantang untuk menjaga kesihatan.Menjaga kesihatan harus bermula daripada awal sebelum terlewat. Dengan kesihatan yang terjaga, kita juga dapat menjaga kewangan kita pada kos-kos perubatan yang sering menelan beribu ringgit.

cuba baca apa yg doktor kwn saya ni cakap...




Rafaliah Yusopjust nak share dgn kwn2 semua..ni kisah kwn sy yg kena minor strok recently..2 bln tak g keja sbb bdn terlalu lemah dan bila ckp kat fon dgn dia, mmg semput2 je suaranya. sy syorkan vivix, tp beliau mempunyai kekangan, so beliau amik fiberplan je. doc diagnose beliau as high blood pressure. tp beliau ade satu mslh lg iaitu sakit kt belakang kepala. bila mkn ubat darah tggi, ok, kepala tk sakit, bila tk mkn sakit balik. jadinya last wk beliau buat full medical checkup, doc kata ade blood clog kat kepala beliau. so, beliau bgtau doc yg beliau ade consume supplement Shaklee. nak tau doc kata ape?
"u better amik supplement berbanding ubat yg i bg ni. sbb ubat ni ada drugs, so lama-kelamaan byk drugs dlm bdn u n eventually will effect ur kidney pulak. i will stop this high blood pressure medicine, u just continue with whatever supplement yg u mkn. supplement for prevention is better"dan beliau sgt teruja bila doc ckp kat beliau camtu.. so, prevention is better than cure yea..:-)


*********************************************************************************

saya tak mahu komen banyak kalau doktor sendiri dah cakap mcm tu. sebaik2nya get 2nd or 3rd opinion. at least we have 2nd or 3rd chance to survive... pernah tak baca kisah norma dan talib di blog moon? selepas keluar dari hospital, rawatan kanser yang dibuat keatas norma cuma dengan supplement... alhamdulillah menunjukkan kesan2 positif. sebab tu saya kata tadi... hidup jangan terlalu rigid. sometimes kita perlukan perubahan mengikut arus keadaan... cumanya kalau dah jatuh sakit baru nak mencari penawar mmg ambil masa sikit utk sembuh... semoga kita sama2 memanfaatkan yang 5 sebelum datang yang 5... sekian.

Cik Pau (846053)
012.764.0760 | bibimie@gmail.com

Kesilapan dalam Ramadhan

selamat datang ke maipilihdotcom ~ rakan nutrisi anda.


Alhamdulillah masih lagi bernafas dan berpeluang menunaikan ibadah wajib dan sunat di bulan Ramadhan yang barokah ini. saya masih setia memasak untuk berbuka dan bersahur. azam tahun ini sifar bazaar Ramadhan. bukan tak mahu membantu ekonomi peniaga tapi cuba untuk elak pembaziran dan keracunan makanan. nak elak dari menyumpah seranah kalau juadah yang dibeli tak sedap atau basi. lagi satu saya agak bimbang nak berdedai dengan anak2 menempuh kesesakan manusia di saat kes2 penculikan kanak2 sedang berleluasa. walaupun ada yang kata itu cuma khabar angin tapi apa salahnya untuk kita beringat. semoga anak2 kita dalam peliharaan Allah jua. aminnn...

hari ni nak kongsi artikel Ust. Zaharuddin tentang kesilapan yang biasa dilakukan dalam bulan Ramadhan. semoga menjadi panduan di sepanjang bulan ini. insya-Allah.

Kemampuan untuk mendapatkan kesempurnaan pahala ramadhan kerap kali tergugat akibat kekurangan ilmu dan kekurang keperihatinan umat Islam kini. Antara yang saya maksudkan adalah :-
1) Makan dan minum dengan bebas setelah batal puasa dengan sengaja (bukan kerana uzur yang diterima Islam). Perlu diketahui bahawa sesiapa yang batal puasanya dengan sengaja tanpa uzur seperti mengeluarkan mani secara sengaja, merokok, makan dan minum. Ia dilarang untuk makan dan minum lagi atau melakukan apa jua perkara yang membatalkan puasa yang lain sepanjang hari itu. (Fiqh as-Siyam, Al-Qaradawi, hlm 112).
Ia dikira denda yang pertama baginya selain kewajiban menggantikannya kemudiannya. Keadaan ini disebut di dalam sebuah hadith, Ertinya : "sesungguhnya sesiapa yang telah makan (batal puasa) hendaklah ia berpuasa baki waktu harinya itu" (Riwayat al-Bukhari)
2) Makan sahur di waktu tengah malam kerana malas bangun di akhir malam. Jelasnya, individu yang melakukan amalan ini terhalang dari mendapat keberkatan dan kelebihan yang ditawarkan oleh Nabi SAW malah bercanggah dengan sunnah baginda. "Sahur" itu sendiri dari sudut bahasanya adalah waktu terakhir di hujung malam. Para Ulama pula menyebut waktunya adalah 1/6 terakhir malam. (Awnul Ma'bud, 6/469). Imam Ibn Hajar menegaskan melewatkan sahur adalah lebih mampu mencapai objektif yang diletakkan oleh Nabi SAW. (Fath al-Bari, 4/138)
3) Bersahur dengan hanya makan & minum sahaja tanpa ibadah lain. Ini satu lagi kesilapan umat Islam kini, waktu tersebut pada hakikatnya adalah antara waktu terbaik untuk beristigfar dan menunaikan solat malam.
Firman Allah ketika memuji orang mukmin ertinya : " dan ketika waktu-waktu bersahur itu mereka meminta ampun dan beristighfar" (Az-Zariyyat : 18)
يا رسول الله , أي الدعاء أسمع ؟ : قال : جوف الليل الأخير ودبر الصلوات المكتوبة
Ertinya : "Ditanya kepada Nabi (oleh seorang sahabat) : Wahai Rasulullah :" Waktu bilakah doa paling didengari (oleh Allah s.w.t) ; jawab Nabi : Pada hujung malam (waktu sahur) dan selepas solat fardhu" ( Riwayat At-Tirmidzi, no 3494 , Tirmidzi & Al-Qaradhawi : Hadis Hasan ; Lihat Al-Muntaqa , 1/477)
4) Tidak menunaikan solat ketika berpuasa. Ia adalah satu kesilapan yang maha besar. Memang benar, solat bukanlah syarat sah puasa. Tetapi ia adalah rukun Islam yang menjadi tonggak kepada keislaman sesorang. Justeru, ‘ponteng' solat dengan sengaja akan menyebabkan pahala puasa seseorang itu menjadi ‘kurus kering' pastinya.
5) Tidak mengutamakan solat Subuh berjemaah sebagaimana Terawih. Ini jelas suatu kelompongan yang ada dalam masyarakat tatakala berpuasa. Ramai yang lupa dan tidak mengetahui kelebihan besar semua solat fardhu berbanding solat sunat, teruatamnya solat subuh berjemaah yang disebutkan oleh Nabi SAW bagi orang yang mendirikannya secara berjemaah, maka beroleh pahala menghidupkan seluruh malam.
6) Menunaikan solat terawih di masjid dengan niat inginkan meriah. Malanglah mereka kerana setiap amalan di kira dengan niat, jika niat utama seseorang itu ( samada lelaki atau wanita) hadir ke masjid adalah untuk meriah dan bukannya atas dasar keimanan dan mengharap ganjaran redha Allah sebagaimana yang ditetapkan oleh Nabi SAW di dalam hadith riwayat al-Bukhari. Maka, "Sesungguhnya sesuatu amalan itu dikira dengan niat". (Riwayat al-Bukhari)
7) Bermalasan dan tidak produktif dalam kerja-kerja di siang hari dengan alasan berpuasa. Sedangkan, kerja yang kita lakukan di pejabat dengan niat ibadat pastinya menambahkan lagi pahala. Justeru, umat Islam sewajarnya memperaktifkan produktiviti mereka dan bukan mengurangkannya di Ramadhan ini.



8) Memperbanyakkan tidur di siang hari dengan alasan ia adalah ibadat. Sedangkan Imam As-Sayuti menegaskan bahawa hadith yang menyebut berkenaan tidur orang berpuasa itu ibadat adalah amat lemah. (al-Jami' as-Soghir ; Faidhul Qadir, Al-Munawi, 6/291)
9) Menganggap waktu imsak sebagai ‘lampu merah' bagi sahur. Ini adalah kerana waktu imsak sebenarnya tidak lain hanyalah ‘lampu amaran oren' yang di cadangkan oleh beberapa ulama demi mengingatkan bahawa waktu sahur sudah hampir tamat. Ia bukanlah waktu tamat untuk makan sahur, tetapi waktu amaran sahaja. Lalu, janganlah ada yang memberi alasan lewat bangun dan sudah masuk imsak lalu tidak dapat berpuasa pada hari itu. Waktu yang disepakti ulama merupakan waktu penamat sahur adalah sejurus masuk fajar sadiq (subuh). (As-Siyam, Dr Md ‘Uqlah, hlm 278)
10) Wanita berterawih beramai-ramai di masjid tanpa menjaga aurat. Ini nyata apabila ramai antara wanita walaupun siap bertelekung ke masjid, malangnya kaki dan aurat mereka kerap terdedah da didedahkan berjalan dan naik tangga masjid di hadapan jemaah lelaki. Tatkala itu, fadhilat mereka solat di rumah adalah lebih tinggi dari mendatangkan fitnah buat lelaki ketika di masjid.
11) Memasuki Ramadhan dalam keadaan harta masih dipenuhi dengan harta haram, samada terlibat dengan pinjaman rumah, kad kredit, insuran, pelaburan dan kereta secara riba. Ini sudah tentu akan memberi kesan yang amat nyata kepada kualiti ibadah di bulan Ramadhan, kerana status orang terlibat dengan riba adalah sama dengan berperang dengan Allah dan RasulNya, tanpa azam dan usaha untuk mengubahnya dengan segera di bulan 'tanpa Syaitan' ini, bakal menyaksikan potensi besar untuk gagal terus untuk kembali ke pangkal jalan di bulan lain.
Nabi Muhammad menceritakan :-
ذَكَرَ الرَّجُلَ يُطِيلُ السَّفَرَ أَشْعَثَ أَغْبَرَ يَمُدُّ يَدَيْهِ إلى السَّمَاءِ يا رَبِّ يا رَبِّ وَمَطْعَمُهُ حَرَامٌ وَمَشْرَبُهُ حَرَامٌ وَمَلْبَسُهُ حَرَامٌ وَغُذِيَ بِالْحَرَامِ فَأَنَّى يُسْتَجَابُ لِذَلِكَ
Ertinya :  menyebut tentang seorang pemuda yang bermusafir dalam perjalanan yang jauh, hal rambutnya kusut masai, mukanya berdebu di mana dia mengangkat tangan ke langit : Wahai Tuhanku...wahai Tuhanku... sedangkan makanannya haram, minumannya haram dan pakaiannya haram..Dan dia dibesarkan dengan memakan makanan haram maka bagaimana Kami mahu mengabulkan doanya. ( Riwayat Muslim, no 1015, 2/703 ; hadis sohih)
Justeru, bagaimana Allah mahu memakbulkan doa orang yang berpuasa sedangkan keretanya haram, rumahnya haram, kad kreditnya haram, insurannya haram, simpanan banknya haram, pendapatannya haram?. Benar, kita perlu bersangka baik dengan Allah, tetapi sangka baik tanpa meloloskan diri dari riba yang haram adalah penipuan kata Imam Hasan Al-Basri.
12) Tidak memperbanyakkan doa tatkala berpuasa dan berbuka. Ini satu lagi jenis kerugian yang kerap dilakukan oleh umat Islam. Nabi SAW telah menyebut :-

ثلاثة لا ترد دعوتهم , الإمام العادل , والصائم حتى يفطر ودعوة المظلوم
Ertinya : "Tiga golongan yang tidak di tolak doa mereka, pemimpin yang adil, individu berpuasa sehingga berbuka dan doa orang yang di zalimi" ( Riwayat At-Tirmizi, 3595, Hasan menurut Tirmizi. Ahmad Syakir : Sohih )

Selain itu, doa menjadi bertambah maqbul tatkala ingin berbuka berdasarkan hadith.

إن للصائم عند فطره دعوة لا ترد
Ertinya : "Sesungguhnya bagi orang berpuasa itu ketika berbuka (atau hampir berbuka) doa yang tidak akan ditolak" ( Riwayat Ibn Majah, no 1753, Al-Busairi : Sanadnya sohih)
wassalam.

Fauziah Hamzah (Cik Pau)
Shaklee ID : 846053 | Mobile : 012.764.0760 | Email : bibimie@gmail.com

Testimoni vivix

Selamat datang ke maipilihdotcom ~ rakan nutrisi anda.

hari2 mau cerita vivix. saya memang sangat menyukai vivix dan tak perlu sukat2 nak minum vivix. tuang saja dalam mulut. memang cepat habis kalau gitu... hehe...


*Retail Price RM475 (150ml)


saya nak share kisah paling glamer kalau anda google kesan pengambilan vivix. kisah iffa seorang penghidap SLE iaitu penyakit autoimmune yang masih lagi menjadi misteri puncanya. iffa menggunakan vivix selama 5 bulan. iffa banyak kali collapse sehingga mengganggu perjalanan hidupnya sebagai seorang pelajar yang ingin cemerlang dalam setiap peperiksaan. pernah collapse ketika hampir menduduki PMR serta mengalami gangguan ingatan dan fokus. kejadian yang paling teruk pada oktober 2006 dan mengalami keroskan hati, serangan saraf, pendarahan kulit dalaman dan luaran akibat dari sindrom steven johnson. berada dalam keadaan kritikal dan warded selama 10 hari. alhamdulillah setelah bertemu dengan vivix shaklee iffa kini dapat menjalani kehidupan yang lebih sihat dan sentiasa teruja utk kekal sihat... (insya-Allah...)

berikut ialah testimoni dari luar negara. 



alhamdulillah... tumpang gembira dengan hasil positif semua pengguna. walaupun dalam FAQ yang saya kongsikan pada tempohari ada pengecualian terhadap ibu hamil dan menyusukan tapi saya tetap mengamalkan vivix ketika kehamilan yang terakhir sehinggalah sekarang.

Berita baik...!!! Percuma keahlian shaklee utk pembelian 2 botol Vivix... dan dapatkan bonus 3 angka pada bulan berikutnya. sehingga bertemu lagi di lain entry.


Cik Pau (846053)
012.764.0760 | bibimie@gmail.com



Tonik ajaib Vivix

Selamat datang ke maipilihdotcom ~ rakan nutrisi anda.

sempena bulan vivix disepanjang Julai ini, saya kongsikan FAQ tentang vivix. 

Q. What is Vivix™?

A. Vivix is a patent-pending, powerful, and exclusive polyphenol blend with ingredients shown in laboratory research to positively impact four key mechanisms of cellular aging, including helping to protect and repair DNA damage, positively influencing genetic regulators of cellular longevity, promoting mitochondrial energy production, and slowing formation of AGE proteins.

Q. When should I take Vivix?

A. Take Vivix daily, preferably with a meal such as breakfast or lunch. Shake well before taking the recommended serving of one teaspoon per day.

Q. Can I take more than one teaspoon per day?

A. According to the latest research, there does not appear to be any added benefit from taking more than the recommended serving of one teaspoon per day.

Q. Can I use Vivix with my other Shaklee supplements?

A. Vivix can be taken with all Shaklee dietary supplements. Ideally, Vivix should be taken with Vitalizer™, NutriFeron®, and Cinch™ Shakes as an excellent daily complement to healthy lifestyle choices. The essential nutrients in Vitalizer, immune-system-supporting phytonutrients in Nutriferon, and muscle-mass-protecting protein in Cinch Shakes, together with the polyphenols in Vivix deliver broad spectrum anti-aging support to your wellness plan for a healthier life.

Q. Who would benefit from Vivix?

A. Any adult concerned with cellular aging and optimal well-being.* Vivix is not recommended for pregnant or lactating women, or anyone younger than 18 years old.

Q. What is resveratrol?

A. A natural antioxidant compound found in some plants, fruits, seeds, grapes, and grape-derived products such as red wine. Resveratrol is a polyphenol that has been found to potentially improve health and well-being in laboratory studies from around the globe. In addition, emerging laboratory research has found that resveratrol fights cellular aging. These studies also found that resveratrol activates genetic regulators of cellular longevity pathways, which may have positive effects on DNA, cellular health, and metabolism.

Q. How much resveratrol does Vivix provide?

A. Vivix delivers 100 mg of resveratrol per serving. The resveratrol extract has a natural resveratrol content of 98% and the amount of resveratrol in Vivix is guided by the latest scientific studies and emerging research. Vivix goes beyond resveratrol by combining it with a patent pending blend of additional polyphenols made from the only grape in nature with an extra chromosome. Laboratory studies have found that this unique combination is able to positively impact the four key mechanisms of cellular aging and is 10 times more effective than resveratrol alone in slowing AGE protein formation.

Q. What are polyphenols?

A. Polyphenols are a group of phytochemicals that are plant-derived compounds with both potential antioxidant and cellular anti-aging benefits. In fact, emerging research has reported that polyphenols may elicit multiple biological effects consistent with sustained and improved human health.

Q. Is Vivix an antioxidant product?

A. Vivix has polyphenol ingredients that have been shown in laboratory studies to positively impact the four key mechanisms of cellular aging and therefore goes well beyond providing antioxidant support.

Q. Is Vivix a juice beverage and how does it compare to juice products being sold today?

A. No, Vivix is an exclusive, concentrated liquid tonic dietary supplement that delivers the purest form of resveratrol and a highly potent polyphenol extract created from the only grape in nature with an extra chromosome. This unique blend of polyphenols includes ingredients that have been shown in laboratory studies to fight key mechanisms of cellular aging.Each serving of Vivix delivers the equivalent amount of resveratrol found in 100 glasses of red wine.

Q. Does Vivix contain alcohol?

A. Vivix does not contain alcohol.

Q. What is the shelf life of Vivix?

A. The shelf life is nine months.

Q. Why do I need to refrigerate after opening?

A. Refrigeration after opening will help to maintain optimal freshness, color, and maximum polyphenol activity in the product. Refrigerate unopened bottles as well.

Q. Why isn’t the product shipped under refrigeration?

A. Extensive testing, including actual shipments throughout the country and simulated transportation under extreme temperature and humidity conditions, has confirmed that the highest quality product is maintained under all shipping conditions to which the product will be exposed.




pengenalan tentang manfaat vivix juga telah tersiar dalam utusan online di sini. oh ya... artis kegemaran ramai pun guna vivix juga utk mengekalkan kejelitaannya... siapa? tu dia...


sebagai manusia biasa kita mmg tidak dapat lari dari proses penuaan cuma dengan adanya tonik vivix utk antipenuaan ini, proses utk penuaan tu dilambatkan saja... sesungguhnya kita mmg tak boleh nak lawan hukum Allah.... betul tak? di lain kesempatan saya akan kongsikan testimoni pula yaa... cukup setakat ini dulu pengenalan tentang tonik ajaib vivix yang bertindak sebagai antioksidan utk melambatkan proses penuaan. alternatif lain, anda boleh dptkan set ACE yang juga bertindak sebagai antioksidan.


Retail Price RM475



Retail Price RM315

bagi anda yang ingin mencuba vivix atau set Ace diatas bolehlah emailkan sebarang pertanyaan lanjut kepada saya di alamat bibimie@gmail.com. sehingga ketemu lagi di lain entry... mai laa singgah lagi ya.

Shaklee teman nutrisi anda di sepanjang Ramadhan

Selamat datang ke maipilihdotcom ~ rakan nutrisi anda.

alhamdulillah dah masuk hari keempat berpuasa. semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari yang sebelumnya. anak2 saya pun di latih berpuasa. setakat ini cuma abg long saja yang puasa penuh 3 hari. kak ngah puasa hari pertama sehingga jam 9 pagi. kak uda mmg tak puasalah... hahaha... di sekolah abg long dan kak ngah, kantin tutup sepanjang bulan puasa so kena laa kak ngah bertahan walaupun ` dia tak puasa tapi dah bangun sahur. lagi pun nak melatih anak2 tak boleh nak manjakan sangat.

berikut adalah produk terlaris sebelum start ramadhan sebagai persediaan semasa bersahur. terdiri daripada ESP, mealshakes dan performance drink, ia mampu mengekalkan tahap kecergasan anda sehingga waktu berbuka. 

Mighty 3 Gem



jom baca testimoni pn. mai yang melatih anak berpuasa




untuk anda yang ingin membuat pesanan Mighty Three Gem boleh hubungi saya. semoga kita dapat berikan yang terbaik buat seisi keluarga. 


Cik Pau (846053)
012.764.0760 | bibimie@gmail.com

Kulit Kekal Anjal & Penyakit Barah





Utusan Online ARKIB : 16/10/2011

Bagi pengamal perubatan anti penuaan seperti saya, setiap kali berpeluang menyertai seminar anti penuaan dan estetik di luar negara saya tidak melepaskan peluang melihat pameran ubat ubatan dan teknologi yang berkaitan. Bagi saya ia begitu menarik sekali. Kepakaran anti aging negara Eropah sangat menakjubkan dan sudah tentu saya begitu teruja untuk memberi khidmat yang terbaik buat semua pelanggan.

Ramai yang bertanya antara kolagen, vitamin C dan placenta mana yang lebih baik. Menurut kajian persepsi pengguna , kesemuanya memberi manfaat yang baik terhadap kulit kita. Mereka menyatakan penggunaannya membuatkan kulit menjadi licin, gebu, bersih dan cerah.

Kolagen

Kolagen merupakan sebahagian daripada kulit kita dan merupakan pembangun utama pada dermis , salah satu lapisan kulit. Kolagen penting untuk menjaga kulit tetap tegang dan anjal. Apabila usia meningkat maka kulit mula berkedut dan tidak bermaya. Teori masa kini menyatakan kulit berkedut dan lesu kerana tidak mampu menyimpan air. Kandungan air dalam kulit yang tua sangat sedikit menjadikannya mengecut.

Dengan bertambahnya usia, kolagen pada kulit mulai susut. Saat kulit kita masih sehat, helaian-helaian kolagen meluncur dengan mudah satu sama lain sehingga kulit kembali normal selepas kita meregangkan wajah kerana tersenyum atau mengerutkan dahi. Namun, ketika kolagen mulai hilang, kulit kehilangan elastik dan tidak kembali normal. Maka garis kedut mula kelihatan.

Pada usia sekitar 25 tahun, tubuh juga mulai kehilangan kolagen sebanyak 1.5 peratus setiap tahun. Akibatnya, kolagen yang rosak tidak mampu memberikan sokongan yang baik untuk lapisan kulit teratas. Saat itulah kulit mulai menjadi kedut yang membawa maksud kolagen tidak berfungsi lagi.

Vitamin C
Askorbik asid ataupun vitamin C merupakan salah satu agen yang menjaga kulit. Tanpanya proses penghasilan kulit yang baik tidak dapat berlaku. Sesetengah daripada kita mengalami masalah di mana penyerapan vitamin dari perut tidak berkesan. Apabila makan vitamin hampir kesemuanya larut dan dibuang semula melalui najis dan air kencing.

Selain suntikan, vitamin C juga digunakan sebagai agen pencerah secara titisan ke dalam kulit. Vitamin C juga turut dimasukkan ke dalam bahan kosmetik bagi memberi kesan pencerahan pada kulit.

Vitamin C merupakan vitamin larut air. Vitamin C bertindak sebagai agen pembaik pulih tisu dalam tubuh. Ia membantu tubuh membentuk kolagen sejenis protein yang penting untuk menguatkan kulit, rawan, tendon ligamen dan salur darah. Ia penting untuk membaik pulih luka dan meningkatkan kepadatan tulang dan gigi.
Vitamin C juga bertindak sebagai anti oksida bersama dengan vitamin E dan beta-carotene. Anti oksidan menghalang kerosakan disebabkan radikal bebas iaitu bahan yang merosakkan DNA. Kerosakan DNA menyebabkan barah, masalah jantung dan artritis.

Vitamin E


Banyak pendedahan mengenai kebaikan Vitamin E, sama ada untuk kesihatan mahupun kecantikan. Walaupun penggunaannya meluas di kalangan wanita, namun ia lebih tertumpu kepada kecantikan kulit. Dengan sebab itulah banyak produk yang menawarkan untuk kegunaan luaran seperti untuk disapu terus ke atas kulit seperti untuk mencegah dan merawat parut.

Penyelidikan demi penyelidikan kini turut menemui manfaat Vitamin E yang lebih luas dan tidak terhad kepada kecantikan semata-mata, malah pengambilan dalam suplemen harian dengan dos yang sesuai boleh menyokong memperbaiki masalah kesihatan tertentu. Hasil penyelidikan juga mendapati ia tidak terhad kepada satu jantina sahaja, malah lelaki dan wanita memperolehi manfaat kesihatannya.

Vitamin E Tokotrienol yang diekstrak daripada buah kelapa sawit merupakan anti oksida poten, iaitu 40 hingga 60 kali lebih berkesan berbanding Vitamin E tokoferol. Ia turut berbeza dengan tokoferol dari segi strukturnya, iaitu ketidaktepuan yang membezakan 'kebendaliran' dan fungsi-fungsi biologi yang memberikan manfaat unik.

Sempena kempen Pink Ribbon bulan oktober yang bertujuan meningkatkan kesedaran serta sokongan ke atas kempen menangani isu kanser payu dara, hasil penyelidikan turut membuktikan bahawa pengambilan Vitamin E tokotrienol memberi kesan memberangsangkan.

Kanser payu dara kekal sebagai kanser yang paling umum di kalangan wanita di seluruh dunia. Malah peningkatan statistik kanser payu dara dianggap membimbangkan. Setiap tahun, satu juta wanita didiagnosis dengan kanser payu dara. Kebarangkalian setiap seorang daripada dua puluh orang wanita berisiko mendapat kanser payu dara.

Pengurangan risiko kanser payudara

Tokotrienol boleh dijadikan senjata menentang kanser kerana mekanismenya dalam mencegah proliferasi dan kebolehhidupan sel tumor serta mempamerkan ciri-ciri anti-kanser yang unggul, berbanding antioksida lain. Ia bukan sahaja menghalang pertumbuhan sel-sel kanser, bahkan memulakan apoptosis - proses kematian sel-sel kanser yang tidak mampu dilakukan oleh Vitamin E Tokoferol.

Kajian turut mendapati bahawa paras tokotrienol banyak berbeza dalam tisu-tisu berkanser dan tidak berkanser, namun paras tokoferol adalah sama. Ini menunjukkan bahawa tokotrienol dapat menyekat pertumbuhan sel-sel kanser payudara secara berkesan, manakala tokoferol tidak mempunyai kesan yang signifikan.

Sebagai terapi tambahan kanser payudara

Tokotrienol juga bertindak secara sinergi dengan Tamoxifen - ubat rawatan kanser payudara yang merencat aktiviti estrogen. Tokotrienol juga meningkatkan keberkesanan Tamoxifen tanpa mengira status reseptor estrogen. Kajian lima tahun ke atas 240 penghidap kanser payudara peringkat awal, menunjukkan terapi kombinasi Tamoxifen dan tokotrienol mempunyai kadar daya hidup yang lebih tinggi dan kejadian pengulangan yang lebih rendah berbanding rawatan Tamoxifen sahaja. Dengan itu, tokotrienol berpotensi sebagai terapi tambahan dengan ejen anti-kanser lain bagi mengelak toksisiti atau tindakan terapeutik yang terhad dengan monoterapi yang berdos tinggi.

Penyelidikan lain juga memperlihatkan vitamin E tokotrienol, khususnya gama dan Delta memberi perlindungan selamat dan berkesan terhadap radiasi. Tokotrienol juga boleh mengurangkan kesan kerosakan akibat radiasi kerana bahan anti oksida dan anti-radangnya.

Berbanding sumber tokotrienol yang lain seperti minyak bran beras, germa gandum, barli, oat dan beberapa lagi, minyak dari buah kelapa sawit didapati lebih lengkap. Malah ia sesuai untuk penggunaan jangka panjang serta mempamerkan profil keselamatan yang baik.


*****

Antara gabungan terbaik oleh shaklee utk menangani radikal bebeas penyebab kanser disamping penjagaan kulit yang terbaik ialah ACE iaitu gabungan caratomax, vit C dan vitamin E.





Retail Price  : RM315




vivix


Retail Price : RM475

Dapatkan stok anda hari ini hanya di maipilihdotcom. 


Cik Pau (846053)
012.764.0760 | bibimie@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...