Social Icons

HIGHLIGHT!!! Sijil2 pengesahan halal diiktiraf oleh Jakim & USA & pengeluar gelatin yg di sahkan halal INFANCA

Stroke beransur pulih selepas mengamalkan Vivix

Salam sejahtera dan selamat datang ke maipilih.com ~ rakan nutrisi anda. 

Hari ini saya kongsikan testimoni Vivix terhadap pesakit stroke. Sama-sama kita mendoakan pesakit kembali sihat seperti sediakala. 

==============

Assalamualaikum..

Saya Hafza Aein ingin berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.

Tanggal 28 April 2014...suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah...hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.

Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.

1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku. 

Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.

4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..

1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga...
2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
3- masalah pertuturan..

Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.

Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun...saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

I love Shaklee...



(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
(AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.

===============

Dapatkan vivix pada harga promosi hanya di maipilih.com ~ rakan nutrisi anda. 

Cik Pau 



Hapuskan amalan berpantang? Setuju atau tidak?

Salam sejahtera dan selamat datang ke maipilih.com ~ rakan nutrisi anda. 

Setuju tak kalau bersalin zaman moden ni kita hapuskan amalan berpantang? Kontroversi pula kenyataan ni kan. Sebenarnya saya memang sukar berpantang disebabkan tiada pembantu ketika tempoh berpantang. Selepas seminggu bersalin saya memaksa diri untuk sihat seperti sediakala lantaran tuntutan anak-anak lain yang masih perlukan perhatian. 

Saya nak kongsikan pendapat pengamal perubatan terkenal, Dr Hamid Arshad tentang amalan berpantang. Wajarkah dihapuskan? 

===========

MENGAPA NAK PANTANG?
Mungkin perkataan ini tidak sesuai lagi di zaman sekarang. Terlalu banyak perubahan telah berlaku dalam bidang perubatan. Ketika pantang mula diamalkan mungkin  antibiotik, vitamins, antiseptik, ubat2 penawar sakit belum begitu mudah didapati.
Dewasa ini bermacam2 ubat dan supplemen untuk mempercepat pemulihan luka dari pembedahan, kelahiran bayi  atau luka trauma terdapat dipasaran.
Peroses pemulihan luka (wound healing) sebenarnya memerlukan zat2 protein ,  folic acid, vitamins, logam dan antioxidant.  Zat protein diperolehi dari daging, ayam, ikan dan telur, manakala sayur2 dan buah2 menjadi sumber utama vitamins, folic, logam (iron, magnesium, potassium) dan serat. Dalam tempoh berpantang, kebanyakan zat2 makanan yang penting selalu disekat.
Sekatan keatas makanan2 yang berkhasiat melambatkan peroses pemulihan luka, menyebabkan anemia (kurang darah) ; sering kelihatan pucat. Serta menyebabkan sembelit dan kesan sampingannya buasir. 
Terlalu berpantang makan waktu hamil, lepas bersalin dan lepas bedah cesar menyebabkan susu ibu sangat berkurangan kuantiti dan kaualitinya.
MARILAH KITA HAPUSKAN AMALAN PANTANG.
MARILAH KITA AMALKAN MAKANAN TERBAIK ,BERZAT DAN BERKHASIAT
Ikuti panduan makanan saperti dibawah

http://klinikdrhamidarshat.blogspot.com/2014/02/makanan-untuk-subur-dan-lepas-bedah.html?m=1






Sakit gigi kronik pulih dengan vivix

Salam sejahtera dan selamat datang ke maipilih.com ~ rakan nutrisi anda. 

Saya nak kongsikan satu testimoni yang mana empunya diri bertarung menahan kesakitan selama 14 tahun. Sakit gigi kronik yang dialami berjaya sembuh dengan mengamalkan vivix. Ikuti kisahnya. 

14 Tahun Menanggung Derita Akhirnya Terubat Setelah Bertemu Cinta Kedua
================================

Kerana CINTA segalanya dikorbankan
.
.
Mengimbau kenangan 14 tahun yang lalu kali pertama sakit gigi yang dahsyat .Oleh kerana hidup d Terengganu pada zaman belajar tu berbekalkan pinjaman Mara klinik kerajaan sahajalah pilihan yang sesuai dengan kemampuanku..di situlah bermulanya episod suka duka ukhwah bersama orang-orang yang baik d Terengganu..
.
.
Hampir 2bulan sekali wajib ke klinik..berkesudahan dengan sebatang gigi geraham dikorbankan..tapi bukan senang-senang boleh cabut time sakit balik makan ubat lagi..ulang alik lagi ke klinik 
.
.
Tapi yang mengecewakan saya..sakit itu berulang lagi ..kemuncaknya pada final exam semester 5 ...bayangkan saya hanya menjawab semua soalan hanya sejam dari tempoh sebenar 2jam dan terus ke klinik swasta di Batu 6 bukan kerana terlalu bijak tapi kerana sakit gigi yang memuncak..arggghhh..ketika inilah teringat lagu Raihan...ingat 5 perkara..Sihat Sebelum Sakit...
.
.
Keputusannya bukan gigi yang bermasalah rupanya SARAF yang bermasalah jd rawatan salur akar untuk mematikan saraf lah pilihan yang terbaik mengikut nasihat doktor tersebut..kos rawatan  tidak termasuk x-ray RM150 kerana gigi hadapan..amat mahal bagi saya yang hanya berbekalkan pinjaman Mara..tetapi kerana sakit terkorban jua RM150 belum tmasuk kos perjalanan.Alhmdulillah selepas beberapa kali rawatan sakit brkurang tapi bengkak masih on off di bawah lelangit.
.
.
Sudah berlalu 11 tahun bengkak tersebut on off ..kalau tidak tahan sangat telan ubat tahan sakit tapi selagi mampu bertahan saya bertahan kerana tahu bahaya ubat tahan sakit..rupa-rupanya sakit itu kembali memuncak selepas melahirkan anak kedua tetapi sakit itu makin merebak ke bahagian bawah.
.
.
Terus ke klinik Pergigiang Thang di Gurun tapi apabila ditanya kos trmasuk  x-ray unk sebatang gigi hadapan Rm480...keluar dari bilik doktor fikir 480 huhu...xapalah saya makan ubat tahan sakit kerana ketika itu terfikir Dr Asyikin di klinik pergigian Sik yang lemah lembut masa check gigi ketika mengandung.Jadi keputusannya esok terus ke klinik tersebut..alhamdulillah apabila dia mendengar sejarah sakit gigi saya , dia terus merujuk kes saya kepada pakar Dr Anis di klinik Bakar Arang.
.
.
Berulang kembali episod ulang alik ke klinik hampir setiap 2 minggu sekali berdasarkan tahap kesakitan..hasilnya 2 batang gigi hadapan dan sebatang gigi geraham dibuat rawatan salur akar untuk mematikan saraf tersebut..bayangkan kalau di swasta RM480 x 3 = RM 1440 tidak termasuk kos pergi balik makan minum stress menunggu dan membawa anak-anak bersama.Allahu nikmat kesakitan inilah lebih mendekatkan kita kepada Pemberi sakit ini..
.
Tetapi ujian Allah terus bertamu..tanda kasih dan perhatianNya DIA pada diri ini..Alhamdulillah..sakitnya makin berkurang tetapi bengkak di lelangit masih ada dan kadang-kadang sakit tu betulang..keputusan akhir adalah untuk membuat minor surgery di bahagian gusi depan...kata doktor Anis kita akan selak gusi dan tengok apa masalahnya lagi ...haaaa takutnya...
.
.
Kerana takut tu saya mencuba berbagai-bagai rawatan dan ubat yang boleh membantu mengurangkan sakit..akhirnya ketemulah CINTA KEDUA INI..Alhamdulillah akhirnya kutemui jua yang serasi..
.
.
Bengkak di lelangit tiada lagi dan Alhamdulillah sakit telah hilang..hakikatnya semua kesembuhan itu dari Allah tetapi ianya mestilah disertai dengan usaha yang tidak jemu untuk mencari yang serasi.
.
.
Terima Kasih Allah

===============

Sesungguhnya kesembuhan itu atas izin Allah. Yang penting berusaha untuk mendapatkan rawatan. 

Fauziah Hamzah 

Akim menang AJL 30 tapi vivix paling WIN

Salam sejahtera dan selamat datang ke maipilih.com ~ rakan nutrisi anda. 

Tahniah Akim & the majistret kerana menggondol juara AJL 30. Tapi apa kena mengena Akim juara AJL 30 tapi vivix paling WIN? 

Melihat betapa yakinnya DSV dengan kehebatan Pamoga, teringat saya akan testimoni vivix berikut : 


Vivix tetap WIN!






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...